Dla seniorów

Czy tak zwane „osoby starsze” mogą ćwiczyć? Czy powinny, czy wypada? Pytania te zadaje sobie w duchu wiele osób, których to zagadnienie dotyczy. Odpowiadamy: to wręcz obowiązek! Światowej sławy trener i mówca Martin Rooney powiedział: „Nie tracisz swojej siły i mocy ponieważ się starzejesz. Starzejesz się, bo przestajesz używać swojej siły i mocy”. I chociaż wielu osobom wydaje się, że najlepsze czasy sprawności fizycznej są, już za nimi zaniechanie aktywności fizycznej jest najgorszą drogą jaką można wybrać. Odpowiednio dobrane ćwiczenia fizyczne, pozwalają podnieść jakość życia na wiele różnych sposobów. My wymienimy tylko niektóre z nich, ale najlepiej będzie to sprawdzić na własnej skórze

  • przeciwdziałanie sarkopenii pierwotnej,czyli utracie masy mięśniowej związanej z wiekiem. Mimo, że na pierwszy rzut oka nie wydaje się to wielkim problem- ot nie będzie się miało ciała greckiego bóstwa- spadek masy mięśniowej może powodować zwiększenie ilości tkanki tłuszczowej w organicznie, mniejszą ilość siły na co dzień, niekorzystne zmiany w układzie hormonalnym, zaburzenia poziomu cukru we krwi, mniejszą samodzielność i większą podatność na urazy.
  • Poprawa gibkości,/mobilności/ruchomości stawów. Przyznaj się sami przed sobą czy czasem ręce nie wydają się za krótkie by założyć skarpetki, a rączka w autobusie zbyt wysoko, by za nią chwycić. Wspólnie temu zaradzimy.
  • Poprawa wydolności/wytrzymałości- by nie musieć czekać długich lat w kolejce do kardiologa.

Zapraszamy na zajęcia organizowane przez Centrum Rehabilitacji Osteomedis, a lepsze samopoczucie i dobry humor otrzymacie Państwo gratis.